מה זה מיחזור משכנתא

17/11/2022

בעולם המשכנתאות יש כמה וכמה מושגים נפוצים אשר אחד מהם הוא מיחזור משכנתא.
המושג הזה נהיה נפוץ מאוד בזמן האחרון עקב הירידה בריביות של המשכנתא.

במאמר הקרוב אנחנו נעשה לכם סדר על מה זה מיחזור משכנתא, מתי תבצעו אותו ועוד.
יש לכם למה להמשיך לקרוא.


אז מה זה מיחזור משכנתא בעצם

מה זה מיחזור משכנתא? מיחזור של משכנתא זה אומר שאתם את המשכנתא שכבר לקחתם, לזרוק אותה כביכול לפח המחזור וקלחת אחת חדשה במקומה.
מה שקורה בעצם הוא שאתם ממירים את המשכנתא הישנה שלכם במשכנתא חדשה עם תנאים חדשים. כל פעולה של שינוי במשכנתא תיחשב כמיחזור שלה, כמו למשל שינוי או המרה של מסלול המשכנתא שלכם לכל מסלול אחר או השארה של המסלול כמו שהוא אבל שינוי של תקופת המשכנתא.

יש שני סוגים של מחזור משכנתא:

  • המחזור הפנימי הוא כאשר אתם ממחזרים את המשכנתא שלכם באותו בנק שהיא כבר נמצאת.
  • המחזור החיצוני הוא כאשר אתם משנים גם את התנאים וגם מעבירים את המשכנתא לבנק אחר


מה זה מיחזור משכנתא ומתי מבצעים אותו?

מה זה מיחזור משכנתא כבר דיברנו, אז עכשיו נדבר על מתי לבצע אותו.

על מנת שתוכלו לבצע מיחזור של משכנתא, עליכם לבדוק האם כדאי לכם לבצע אותו והאם אתם צריכים בכלל לבצע אותו. כאשר יש ירידה של הריביות במשק או בשוק של המשכנתאות עליכם לבדוק את הריבית שלכם.
אם אתם משלמים יותר ממה שאתם צריכים, יכול להיות שכדאי לבצע מחזור משכנתא. אם אתם צריכים לשנות את ההחזר החודשי שלכם, להעלות או להוריד את הסכום, גם כדאי לבצע מחזור של תנאי המשכנתא שלכם.

יש הרבה מקרים בהם סוגרים משכנתא על סכום מסוים ועם הזמן ממשיכים לחסוך עוד כסף, יש באפשרותכם למחזר את המשכנתא לפני נקודת הסילוק ולשלם במכה את הסכום שאתם רוצים ויכולים.


מה זה מיחזור משכנתא ואיך תבדקו אם הוא משתלם?

בשביל לבדוק אם מחזור המשכנתא משתלם לכם, הוא להוציא דו"ח של יתרות משכנתא שיהיה עדכני מהבנק וזאת בשביל שתוכלו לבדוק אם כדאי לכם לבצע מחזור של המשכנתא.

דו"ח היתרות יכלול בתוכו את כל שמות המסלולים שיש לכם במשכנתא הקיימת, יכלול את התקופה שנותרה לכם בכל מסלול ומסלול, את הגובה של הריבית הנוכחית שאתם משלמים, מהו הגובה של ההחזר החודשי וכל מידע כזה או אחר.

אז מה זה מיחזור משכנתא? זה לשנות את תנאי לקיחת המשכנתא שלכם, לכן מידי פעם ופעם בהחלט כדאי לבדוק אם היא עדיין משתלמת לכם בתנאים הנוכחיים או שאולי יותר שווה לבצע מחזור משכנתא, לשנות את התנאים ולהרוויח יותר.

גם אם זה מצריך מכם טיפה יותר מבדרך כלל.

מה זה מיחזור משכנתא ומה עליכם לעשות בעת ביצועו?

בשביל לבצע מחזור של משכנתא עליכם לפתוח תיק ולשלם את העמלה הנדרשת. לא משנה איפה תמחזרו את המשכנתא עדיין תצטרכו לפתוח תיק.

אם החלטתם לבצע מחזור חיצוני ולעבור בנק תצטרכו לבצע שמאות היות והבנק החדש לא מכיר את הדירה שלכם. כמו כן, תצטרכו לקבל הרשאה מהבנק הישן שלכם לרשום לכם הערת אזהרה עבור הבנק החדש. עליכם לקחת בחשבון את העלויות של יועץ המשכנתאות במידה והחלטתם לקחת. כמובן שאם תחליטו לבצע מחזור פנימי ותישארו בבנק שלכם, כל הבירוקרטיה תהיה הרבה יותר פשוטה.

אך אם קיבלתם הצעה שתהיה לכם יותר משתלמת בבנק אחר, כדאי לשקול את המעבר וביצוע של מחזור חיצוני, ואפילו את הביצוע של כל הבירוקרטיה הנ"ל. וכך הבנו בעצם מה זה מיחזור משכנתא.

זהו מיחזור של תנאי העסקה שביצעתם, שינוי של התנאים.

פעם בכמה זמן יש לכם את האפשרות לבדוק מחדש אם משתלם לכם להמשיך במסלול שאתם נמצאים בו או לחשב מסלול מחדש ובכך לחסוך קצת את העלויות השונות.

רוצה לפרסם כאן?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דרגו את הכתבה:

5 / 5. 4

כתבות נוספות
דילוג לתוכן