נזקים המאפשרים לקבל פיצויים לאחר תאונת דרכים

28/11/2023

תאונת דרכים היא אחת האירועים היותר מצערים שיכולים לקרות לנו בחיי היום-יום, אך חשוב לדעת כיצד להתמודד איתם גם כשהם מופיעים. ישראלים רבים לא מכירים את הנזקים שבגינם הם יכולים לקבל פיצויים לאחר שעברו תאונה, ואנחנו כאן בשביל לשנות את התמונה. ממש כאן למטה תוכלו למצוא רשימה מפורטת של כל הנזקים אשר בגינם תוכלו לקבל פיצויים משמעותיים.

הגופים אותם תובעים

אחת השאלות הנפוצות ביותר לאחר תאונה היא את מי תובעים בתאונות דרכים?

התשובה מורכבת משני חלקים:

  1. תביעה לאחר פגיעה ברכוש – במידה ונגרם נזק פיזי לרכב שלכם, יש להגיש תביעה כלפי הביטוח של הצד השני המעורב בתאונה ואת הביטוח שלכם.
  1. תביעה לאחר פגיעה בגוף – במידה ונוצרה פגיעה בגוף בעקבות התאונה, תוכלו להגיש תביעה אל הביטוח הלאומי במטרה לקבל קצבה או אחוזי נכות בהתאם לתוצאות התאונה.

פיצוי בעקבות נזק לרכב

כולם יודעים כי ניתן לקבל פיצויים במידה והרכב שלכם סבל מפגיעות ונזקים משמעותיים בעקבות תאונת הדרכים שעברתם. בין אם מדובר בנזקים ברי תיקון ובין אם הרכב נמצא בנקודת אל חזור (טוטאל-לוס), מדובר בפיצויים משמעותיים שיוכלו לסייע לכם לתקן את הרכב או לרכוש אחד חדש בנוחות.

נזקים המאפשרים לקבל פיצויים לאחר תאונת דרכים

פיצוי בעקבות פגיעה פיזית 

סוג הפיצויים המוכר ביותר בעקבות תאונת דרכים הם פיצויים בעקבות פגיעה פיזית שהתרחשה בתאונה, בין אם מדובר בפגיעה זמנית או בנכות קבועה. לצערנו, לא מעט אנשים חווים טלטלות פיזיות משמעותיות בעקבות תאונות דרכים שהם עוברים, מה שמזכה אותם בקבלת פיצויים שיעזרו להם לכסות את התשלומים הרפואיים השונים ולדאוג לשלמות הגוף שלהם. 

פיצוי בעקבות אובדן כושר עבודה

פיצוי נוסף שניתן לקבל בעקבות תאונת דרכים הוא פיצוי בעקבות אובדן כושר עבודה. במידה והתאונה גרמה לנזק בלתי הפיך בעבור אחד הצדדים, כזה שמונע ממנו לשוב ולבצע את עבדותו כפי שהיה עושה עד מועד התאונה, אותו אדם יכול לתבוע ולדרוש לקבל פיצויים בגין אובדן כושר עבודה. כך, אותו נפגע יכול להעניק לעצמו שקט כלכלי ולדעת שיש לו גב גם לתקופה שהוא אינה יכול לעבוד בה, גם אם מדובר בשארית חייו. 

פיצוי בעקבות אובדן ימי עבודה ושכר

כדאי לדעת כי ניתן לקבל פיצוי גם בעקבות אובדן ימי עבודה, במידה וניתן להוכיח כי חוסר היכולת להגיע לעבודה התרחש בעקבות התאונה – למשל אשפוז, תקופת החלמה או שיקום. בנוסף, ניתן לקבל גם פיצוי בגין השכר של אותם ימים אבודים, מה שיעזור לכם לשמור על שגרה כלכלית גם לאחר התאונה. 

פיצוי בעקבות פגיעה נפשית

ישראלים רבים לא יודעים זאת, אך חשוב להכיר את העובדה כי ישנה אפשרות לקבל פיצויים כספיים במידה ונוצרה פגיעה נפשית בעקבות אותה תאונת דרכים. לרוב יהיה יותר קשה להוכיח את הפגיעה, אך במידה והצלחתם יהיה ניתן לקבל פיצויים גבוהים גם בגינה.

פגיעה נפשית יכולה להיות טראומה מהתאונה שמונעת מאותו נהג/הולך רגל לחזור ולהיות משתמש דרך, התפרצות של חרדה ועוד. משום שמדובר בתחום שיכול להיות מעט אפור, במידה ואתם סובלים מפגיעה נפשית בעקבות תאונת דרכים כדאי לשכור עו״ד מומחה שייצג אתכם ויעזור לכם לחשוף את האמת.

במידה והייתם מעורבים בתאונה ואתם מחפשים עורך דין תאונות דרכים שייצג אתכם – הגעתם למקום הנכון. משרד עו״ד אליזבת לוי מתמחה בדיני תאונות דרכים וישמח לסייע לכם לקבל את מה שמגיע לכם. אנחנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ משפטית ראשונית ללא התחייבות וללא עלות, אותה תוכלו לקבוע בטלפון: 052-5400271.

רוצה לפרסם כאן?
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דרגו את הכתבה:

5 / 5. 37

כתבות נוספות
דילוג לתוכן